Nytt innhold
Norsk Hagedamforening

Velkommen til Norsk Hagedamforening! 🌿🐠
Vi er glade for at du har funnet veien hit, og vi håper du vil trives i vårt fellesskap. Som registrert bruker kan du umiddelbart delta i diskusjoner, dele dine erfaringer, stille spørsmål og poste tråder om alt som har med hagedammer å gjøre.
Hvis du i tillegg blir medlem av Norsk Hagedamforening, får du tilgang til eksklusive medlemsfordeler som rabatter hos våre samarbeidspartnere, spesialtilbud på produkter, og invitasjoner til arrangementer og kurs.

Registrer deg i dag og bli en del av vårt engasjerte hagedam-miljø! Vi ser frem til å høre fra deg!

Økende interesse for Salamander

Øivind i Tropex

Well-known member
Vi ser i butikken at spørsmål og interessen for salamander dam øker mye.
Jeg er ganske imponert over hvor mange som bruker tid og penger for å lage en vannpytt eller dam for salamander om dagen.
Spørsmål om fisk eller ikke er det hver uke . Og endelig har vi fått en pumpe ,med fint gitter . Eno pumper . Disse er kjekke til disse dammene.
Staten har brukt mye penger og pålagt f.eks private utbyggere å tilrettelegge for salamander som en del av reguleringsplanen for utbygging.
Men hvem reddet salamandere ?
Dette er bare min påstand 🌞.
581FE1D5-DC18-496D-A3DD-64B1505ECB8C.jpeg4BE18615-0B2E-4594-8A13-728B7A535A23.jpeg
 
Jeg har også opplevd å se at salamandere vokser opp i koidammen min. Så ja jeg tror og at vi som har hagedam er med å opprettholde en stamme med salamandere :)
 
Tilbake
Topp