Ulterion
New member
Hei.
Eg har nylig bora etter vatn til nytt hus, og me fant litt meir enn me trenger
Det kommer anslagsvis 2.000-2.500 l/time passivt opp av borehullet (uten at pumpa er på), og brønnborar seier me må leda dette overskuddsvatnet bort. Då tenker eg umiddelbart at dette må eg kunne bruka til å forsyna ein hagedam med innløpsbekk, og så bare la vatnet flyta videre ut av damnen ved et overløp.
Kva tenker dere om dette?
Eg har ikkje fått målt temperaturen på vatnet ennå, men det kjem frå anslagsvis 70m dybde, og det oppleves ikkje "iskaldt". Om eg skulle tippa, så ville eg sagt ca 8-10 grader. Det vil uansett vera i den kjølige enden av skalaen, så eg tenker det vil vera naturlig å la det flyta i ein bekk inn i dammen, då kan ein få litt passiv oppvarming frå luft og bakke på veien bort.
Grunnvatn vil også vera temmelig sterilt, så kanskje etablera ein sump med vannplanter i starten av innløpsbekken, så det får plukka opp litt insekter, bakterier og slikt?
Er denne vannmengden for stor? (kommer jo sjølvsagt an på kor stor dammen bler, men tja). Bør eg kanskje bare benytte litt av dette vatnet, og så sirkulera resten av damvatnet tilbake i bekken med ei pumpe, og blanda det med grunnvatnet der?
Eit pluss er jo at det aldri vil frysa vinterstid, både mtp dammen, fisk og evt åpent vatn til dyr og fuglar gjennom vinteren. Hvilke fiskar ville evt vera beste valg i ein slik "vassdrag"?
Så, innspel og kommentarar? Idioti eller stormannsgalskap? Fyr laus
Takknemlig for alle innspel frå folk som kan meir enn meg om dette - relativt erfaren akvarist, men nybegynnar mtp dam.
Til info så ligger eiendommen i Rogaland, ca H2.
//
Mvh, Henrik Nesvik.
Eg har nylig bora etter vatn til nytt hus, og me fant litt meir enn me trenger
Kva tenker dere om dette?
Eg har ikkje fått målt temperaturen på vatnet ennå, men det kjem frå anslagsvis 70m dybde, og det oppleves ikkje "iskaldt". Om eg skulle tippa, så ville eg sagt ca 8-10 grader. Det vil uansett vera i den kjølige enden av skalaen, så eg tenker det vil vera naturlig å la det flyta i ein bekk inn i dammen, då kan ein få litt passiv oppvarming frå luft og bakke på veien bort.
Grunnvatn vil også vera temmelig sterilt, så kanskje etablera ein sump med vannplanter i starten av innløpsbekken, så det får plukka opp litt insekter, bakterier og slikt?
Er denne vannmengden for stor? (kommer jo sjølvsagt an på kor stor dammen bler, men tja). Bør eg kanskje bare benytte litt av dette vatnet, og så sirkulera resten av damvatnet tilbake i bekken med ei pumpe, og blanda det med grunnvatnet der?
Eit pluss er jo at det aldri vil frysa vinterstid, både mtp dammen, fisk og evt åpent vatn til dyr og fuglar gjennom vinteren. Hvilke fiskar ville evt vera beste valg i ein slik "vassdrag"?
Så, innspel og kommentarar? Idioti eller stormannsgalskap? Fyr laus
Til info så ligger eiendommen i Rogaland, ca H2.
//
Mvh, Henrik Nesvik.