Da erklærer vi sesongen åpnet også i Innlandet. I år trodde jeg at det hadde gått galt. Det var isfritt i et par uker før jeg så mer enn et par fisk. Men noen dager med varme gjorde underverker. 2L med fiskefôr forsvant på et blunk. Det er en sulten gjeng. I år må jeg prøve å fore litt mindre. Ser at det samler seg en fetthinne der hvor jeg fôrer. De har vel spist bokstavelig talt et tonn de siste par årene. Det blir mye biomasse i dammen som skal brytes ned. Kompressoren skaper bevegelse i vannet. Men det re jo ikke noen mekanisk filtrering. I år blir det tatt ut mye vann til produksjon av ca 4000 stk spirea og potentilla. I tillegg kommer det 500 planter fra gartneriet. På toppen kommer de 1000+ pilot plantene fra de siste 2 årene. Så det blir fint å kunne bruke vann fra dammen. Det fine med det er at det blir plass nytt og friskt vann. Jeg skal aldri mer klage på å gjøre et 50% vannbytte i et akvarium. Denne dammen er hakket vanskelige å bytte vann på 
